Alla inlägg under januari 2016

Av Rille - 31 januari 2016 13:18

TjaTja Bloggen,


Klockan 18:00 smäller det! Då är det dags att möta 2:an i tabellen, vår förhoppning är att ta 3 poäng då vi har ett bra försprång, och det är alltid bra!



Av Rille - 29 januari 2016 12:10

TjaTja Bloggen,


För några dagar sedan hörde U-21 landslagets assisterande tränare av sig till mig angående Ulf Ånger, 21 i laget om det var möjligt att eventuellt kolla om han kan ta en plats i det svenska U-21 landslaget. 

Det var väldigt kul och en sjukt bra boost, både för mig som tränare, klubben, och för Ulf själv. 

Vi håller alla tummar på att Ulf tar en plats och önskar honom lycka till. 


jag har inte bloggat på ett tag, men nu äntligen har jag nya saker att komma med.

Vi klev ju som sagt upp till Division 5 till denna säsong, och har överraskat positivt denna säsongsinledning. 

5 matcher är spelade och vi har tagit 5 vinster med en målskillnad på 17-2! 

På söndag möter vi 2:an i serien och vinst där skulle vara väldigt bra, då vi kan lägra Ulf, eventuellt vänta till slutet av säsongen med det och se hur många poäng som skiljer, ifall vi är med i en strid om att ta steget upp till division 4.


Men det är sånt jag som tränare får fundera över och fundera, det ska jag! 


Mvh

Coach

Av Rille - 14 januari 2016 13:55

TjaTja Bloggen,


Det var ett tag sedan, men nu är jag tillbaka.

Vi vann ligan förra säsongen, och dom 3 sista matcherna var betydelselösa för vi hade redan säkrat titeln.


Nu spelar vi alltså i div.5, och första matchen mötte vi ett nedgraderat lag från div.4, vi trodde alla att det här blir en jobbig match, men hör och häpna, vi gjorde en sjukt bra match och vann den tillslut med 5-1, målskytt? Ja det blev Nils-erik Jonasson som målade för vår del. 5 KASSAR!! 


Till hemma matchen på Söndag har vi fått tillbaka våra startspelare också vilket kan vara bra! 


Vi ser fram emot denna säsong och nu har vi ju fått en smakstart!


Mvh

Coach

Ovido - Quiz & Flashcards