Direktlänk till inlägg 13 februari 2017

Vem försöker jag lura?!

Av Rille - 13 februari 2017 13:26

Det här med en Positiv känsla som jag hade igår... den var som bort blåst efter 2.47 in i första perioden. Vi spelade bra i 2 minuter, sedan händer det som alltid händer. Oavsett om vi spelar 2-2-1, eller 2-1-2, så kommer motståndarna igenom hur enkelt som helst. Vi snackar inte ihop oss i laget, vi springer med en bit och sedan skiter vi i det och låter dom komma till farliga avslut. HELA TIDEN. Det känns som att jag ger upp nu. Denna säsongen har varit katastrof. Jag har börjat planeringen inför nästa säsong, då jag har något mer spelare att tillgå, och en assisterande tränare i min barndomskompis som kommer in. Det kommer bli riktigt kul! 


Förhoppningsvis kommer alla som spelar nu, att fortsätta nästa säsong, detta kommer jag börja forska i efter sista matchen i serien. 1 spelare vet jag inte kommer fortsätta pga. att han blir överårig och om han vill fortsätta spela innebandy får han gå till Värmdös B-lag, alternativt byta klubb tyvärr. Jag gillar hans spelstil så det kommer bli surt att bli av med honom! Sedan vet jag att en spelare kommer in, och han snackar om att han kan få med sig 4 spelare till ungefär. Jag säger bara JA TACK! OM det blir så att vi får in 5 nya spelare kommer det kännas väldigt positivt, och jag hoppas även att det kommer fler spelare, jag hoppas på att några av dom spelare som lämnade inför denna säsong, kommer tillbaka för att få mycket speltid och då kan man börja bygga inför framtiden.


Säsongsplaneringen är i full gång från min sida, och då speciellt med upplägg av försäsongen. Jag tänker mig fystester, fys, träningsmatcher och en försäsongscup. Vi får se hur spelarna ställer sig till detta. Som det har sett ut denna säsongen har vi haft 1 träning i veckan och det är på tok för lite, det märker vi också på matcherna, då i början av säsongen förlorade vi inte så stort, men nu i slutet av säsongen förlorar vi med 2 - siffrigt varje gång. Det betyder att vi tränar för lite, och spelarna har för dålig kondition för att orka 3x20 på 10 man, oftast är vi 9.


Till nästa säsong vill jag ha 17 spelare totalt, som MINST, helst skulle jag vilja ha 22 spelare, då det är 4 femmor och 2 målvakter, det skulle vara ultimat! Skulle även kunna tänka mig att ha 3 målvakter att tillgå, pga få upp motivationen och tävlingsinstinkten, och därav utvecklingen. Som det är nu, behöver ingen ta saker seriöst, för att man vet att man kommer få spela matcherna ändå. Jag vill ä'ven ha minst 2 träningar i veckan, varför vi inte har det den här säsongen är för att vi är runt 12 spelare i laget, och om vi har 2 träningar i veckan säger 6 att dom måste plugga på måndagen och dom andra 6 måste plugga på Onsdagen vilket gör att man har två träningar som inte ger någonting.


Som sagt. Vi skiter i den här säsongen och blickar framåt. Det kan bli hur bra som helst, eller så blir det fiasko även det kommande året. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rille - 28 juni 2017 11:37

TjaTja Bloggen,   Planeringen fortsätter inför säsong 63! Vi har nu anmält lag i U18, U21 och U23! Tanken är att killarna ska få mer speltid och även fast alla spelare kommer vara 16 år, så är det just nu framförallt speltiden nummer ett. Till se...

Av Rille - 26 juni 2017 06:22

TjaTja Bloggen,   Serien har tagit slut, sista matchen var Igår och som sagt vann vi den på W-O. Vi kom 7:a i serien, vilket innebär att vi klarade oss från kvalet oavsett om det skulle vara inaktiva lag på den övre halvan eller inte. Nu är det d...

Av Rille - 21 juni 2017 12:56

TjaTja Bloggen,   Idag 15:00 avgörs serien i första läget för vår del i IQ Badboll. Vinner Tumor Takeover sin match blir vi 8:a och stannar på kvalplatsen. Men om Tumor Takeover skulle spela lika eller förlora är 7:e platsen vår och vi är garante...

Av Rille - 11 juni 2017 23:18

TjaTja Bloggen,   Denna match visste vi skulle bli svår att spela då motsåndarna ligger högt upp i tabellen, och visst var det match ända fram till slutsignalen! Matchen bjöd på många fina lägen och bra spel, men slutade 1-1, så vi får med oss 1 ...

Av Rille - 7 juni 2017 17:36

TjaTja Bloggen,   Det blev vinst i vår måstematch och vårt nyförvärv fick hålla nollan i sin första match! Vi vann matchen stabilt med 2-0 och drog på oss två gula kort men ingen är avstängd till nästa match som tur är!  nu har vi några träning...

Ovido - Quiz & Flashcards