Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

bakgrunden till detta lag

Av Rille - 12 februari 2017 12:30

Denna säsong 16/17 blev inte alls på något plan. Det har varit lite spelare, mycket frånvaro, ja allt har bara varit totalt kaos. Låt mig berätta från början av detta elände! 


Det var i början av augusti som den nya sportchefen i klubben tog tag i HJ lagets framtid. Jag har varit tränare tillsammans med denna herre i 8 år ungefär i Pojkar 03 och han är jävligt bra! 

Han kom fram till mig en dag i början av augusti som sagt och frågade mig om jag ville ta över ansvaret för HJ laget i klubben, jag, dum som jag är, eftersom jag älskar innebandy och just det här med tränarrollen är något jag vill syssla med, sa jag bara "japp, det skulle vara kul!" Sagt och gjort, vips skrev vi kontrakt och allt blev klart.


Så där stod jag, med nyskrivna papper och en blick efter dessa hungriga spelare, som längtade efter innebandyn, som jag skulle träna i HJ laget. Jag blev huvudtränare och min assisterande tränare, sidekick, som jag känt sen barnsben, och som har haft HJ under några år, sa "Lycka till" och va med på 4 träningar innan han aldrig mer dök upp.


Jag hade en lista med ca 40 namn som var inskrivna att dom skulle spela i laget, men som jag inte hade sett röken av, så jag gjorde det som någon annan skulle gjort men för 3 månader sedan. Nämligen ringa runt, och försöka få dessa herrar att stanna i klubben. Nu när jag ringde i början av augusti, med två månader kvar till seriepremiär, hade jag 0 spelare att tillgå. Merparten jag ringde till sa " Jag spelar för en annan klubb" eller "Nääe, jag har slutat och tycker inte innebandy är så kul längre" då var det bara att kontra med att säga "Okej, men du vet var vi finns, du är varmt välkommen tillbaka när du känner för det!" 

Så höll det på igenom den listan, förutom med några stycken. Dom här Några stycken var 10 spelare. varav 2 målvakter där den ena velar om att spela eller inte. Sedan har jag 2 spelare som spelar i A-laget redan, som hjälper till när det behövs och när dom kan. 


Redan här mitten på augusti stod jag med påskrivet kontrakt, totalt 10 spelare + 2 som kanske eventuellt kunde spela någon match. 

Det var inte riktigt det jag hade i mina tankar när jag fick frågan om HJ laget, att jag skulle börja ringa runt och skapa mig ett eget lag!? Och jag som är några år äldre än dessa herrar, har jag kontakt med många i den åldern? Svaret på den frågan är NEJ. 


Första träningen var 15:e augusti, då kom det 7 spelare varav en målvakt. 7 spelare av 10 möjliga. det var ändå rätt bra, men det går ju inte att bedriva någon som helst träning med så få spelare. det tillkom någon spelare men i samma veva var det en som hoppade av detta tåg och gick vidare i karriären tillsammans med lagledaren. så där står jag nu helt solo! Ingen assisterande tränare, ingen lagledare.. Bara jag! jag blev helt plötsligt huvudtränare, assisterande tränare och lagledare på samma gång! 


Helt plötsligt var vi där, dags för seriepremiär i division 2. Med mina spelare som spelade division 3 året innan och som det inte gick så bra för, skulle nu mäta oss med lag i en serie högre. Tack och bock! 

Farsta kom på besök och vi spelade ett bra försvarsspel och hade en målvakt som storspelade, förlust 2-5 i första matchen. 


det har nu gått 13 matcher, då vi på 13 matcher förlorat 12 och vunnit 1, ligger sist i serien med målskillnaden -110! På 13 matcher har vi släppt in 149 mål. och gjort 39. Det säger sig självt, vi spelar inte i rätt serie.


Jag vill ändå ge en eloge till spelarna som varit med under hela den här säsongen, med för det mesta gott humör trots resultaten och jag hoppas innerligt på att alla som spelar i laget NU. Kommer vilja spela i laget nästa säsong också. 


Vi har match idag, klockan 20:00 mot TT, som vi förlorade mot förra gången med 12-2, dock så var vi 9 utespelare den matchen och hade 3 03;or med oss. Idag är vi starkare på pappret och jag tror verkligen på att vi kan ge dom en bra match och att vi kan vinna!


Jag tror på dessa hårt arbetande grabbar och det sista som överger mig är mitt hopp.


Där har ni lite bakgrund och nu skiter  vi i allt och bara kollar framåt! 


/SES

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rille - 28 juni 2017 11:37

TjaTja Bloggen,   Planeringen fortsätter inför säsong 63! Vi har nu anmält lag i U18, U21 och U23! Tanken är att killarna ska få mer speltid och även fast alla spelare kommer vara 16 år, så är det just nu framförallt speltiden nummer ett. Till se...

Av Rille - 26 juni 2017 06:22

TjaTja Bloggen,   Serien har tagit slut, sista matchen var Igår och som sagt vann vi den på W-O. Vi kom 7:a i serien, vilket innebär att vi klarade oss från kvalet oavsett om det skulle vara inaktiva lag på den övre halvan eller inte. Nu är det d...

Av Rille - 21 juni 2017 12:56

TjaTja Bloggen,   Idag 15:00 avgörs serien i första läget för vår del i IQ Badboll. Vinner Tumor Takeover sin match blir vi 8:a och stannar på kvalplatsen. Men om Tumor Takeover skulle spela lika eller förlora är 7:e platsen vår och vi är garante...

Av Rille - 11 juni 2017 23:18

TjaTja Bloggen,   Denna match visste vi skulle bli svår att spela då motsåndarna ligger högt upp i tabellen, och visst var det match ända fram till slutsignalen! Matchen bjöd på många fina lägen och bra spel, men slutade 1-1, så vi får med oss 1 ...

Av Rille - 7 juni 2017 17:36

TjaTja Bloggen,   Det blev vinst i vår måstematch och vårt nyförvärv fick hålla nollan i sin första match! Vi vann matchen stabilt med 2-0 och drog på oss två gula kort men ingen är avstängd till nästa match som tur är!  nu har vi några träning...

Ovido - Quiz & Flashcards